Lars Pedersen, nytillträdd CEO på nShift.

Unifaun + Consignor = nShift

Idag lanseras det nya bolaget nShift, en global aktör för molnbaserade lösningar för leveranshantering (delivery management) för e-handel, detaljhandel, tillverkande företag och 3PL-företag. Det nya bolaget är resultatet av den fusion som genomfördes i våras mellan de nordiska delivery managementbolagen Consignor och Unifaun.

Med över 100 befintliga tredjepartsintegrationer med e-handelns och andra varuägares mest affärskritiska IT-system i kombination med ett unikt nätverk av fler än 700 logistik-/transportföretag erbjuder nShift en molnbaserad plattform end-to-end, som automatiserar och optimerar hela processen för leveranshantering – från skapande av leveransetikett till leveransspårning, last-mile-logistik och returhantering. nShifts lösningar hanterar framgångsrikt mer än en miljard leveranser årligen för e-handel, detaljhandel, tillverkande företag och 3PL-aktörer.

– Jag är extremt stolt och entusiastisk över att bli en del av nShift vid en sån avgörande tidpunkt i bolagets tillväxt, säger Lars Pedersen, som nyligen utsågs till CEO i nShift.

– Samtidigt som vi byter företagsnamn, är vi mer hängivna än någonsin att fortsätta att förse våra mer än 90 000 kunder med vital sammankoppling för leveranshantering, visibilitet och effektivitet. Samtidigt som vi lanserar vårt nya varumärke är vi glada över att berätta om våra två nya innovationer för e-handeln; nShift Checkout och nShift Return, tidigare Returnado, berättar Pedersen.

Genom nShifts förvärv av Stockholmsbaserade Returnado, ett bolag som hanterar e-handelsreturer, adderar nShift en avgörande komponent till sin molnplattform i form av en effektiv returprocess för varuägare, transportörer och mottagare. Majoritetsägare i nShift är Marlin Equity Partners respektive Francisco Partners, två av världens ledande investerar i teknikbolag.

Om nShift

nShift etablerades 2021 som den globalt ledande aktören för molnbaserade leveranslösningar, som möjliggör en friktionsfri leverans- och returhantering för fler än en miljard sändningar per år i 190 länder. nShifts mjukvara används globalt av e-handelsföretag, detaljhandel, tillverkande företag och 3PL-företag/transportörer. Företaget har sitt huvudkontor i London och Oslo och sysselsätter över 450 medarbetare på sina kontor i Stockholm, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Polen, Holland, Belgien, Rumänien och Schweiz.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »