Duncan Angove ny CEO på Blue Yonder

Blue Yonder, en specialist på supply chain mjukvara, har utsett Duncan Angove till ny CEO efter att Giri Rishi avgick tidigare i år. Företagets ägare Panasonic Holdings Corp. förbereder nu en eventuell börsnotering av verksamheten, för att ytterligare accelerera bolagets tillväxt.

Duncan Angove var under 2010-2018 President för mjukvaruleverantören Infor (2010-2018) och han har tidigare innehaft ledande befattningar på bland annat mjukvarubolaget Oracle, där han var ansvarig för retail och Chief Strategy Officer och retailansvarig på teknikbolaget Retek. Närmast kommer Angove från det teknikfokuserade riskkapitalbolaget Arcspring, om han var med och grundade 2019. Duncan Angove sitter även i styrelsen för Honywell, ett av världens största industrikonglomerat som allt mer transformeras till ett renodlat teknik- och mjukvarubolag med fokus på IoT.

– Vi är övertygade om att Duncans långa meritlista på växande företag som Infor, Oracle och Retek, såväl som hans erfarenhet av försörjningskedjan och arbete med kunder, gör honom till rätt ledare för att ta Blue Yonders tillväxt och innovation till nästa nivå, säger Yasu Higuchi, CEO för Panasonic Connect och styrelseordförande i Blue Yonder.

Panasonic köpte Blue Yonder förra året för 7,1 miljarder dollar. Avsikten med förvärvet var att addera digitala supply chain-tjänster till Panasonics produktutbud i affärsområdet Panasonic Connect. I maj uppgav Panasonic Connect att en potentiell börsnotering kan bli aktuell för Blue Yonder, för att därigenom accelerera företagets globala tillväxt.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »