Nummer tre ute nu – Planering, visibilitet och flexibilitet

Missa inte senaste numret av Supply Chain Effect med tema: Planering, visibilitet och flexibilitet. Ett inspirerande, fullmatat och lärorikt nummer med följande innehåll:

  • Bonver Logistics satsning på felfri e-handelslogistik med intelligent videoanalys – intervju med My Westberg och Mats Borgegård.
  • Supply Chain Planning och hur det faktiskt går att förutse och agera på en närmast oändlig komplexitet – en krönika av Roger Lindau.
  • Hur Stadiums prisade RFID-lösning levererar hög saldokorrekthet till nytta för försäljning och lönsamhet – Med Johan Stenström, Peter Carlson, Mattias Lindström och Lotta Engström.
  • Modebranschen lagerautomatisering med sikte på maximal anpassningsförmåga i en volatil värld – intervju med TGWs Raffaele Destro.
  • Mjukvarusuccén Relex Solutions ambition att ”ödmjukt erövra världen” – intervju med Michael Gylling.
  • Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld av Jens Dremo och Robert Jansson.
  • Transport- och tulladministration i samma system – Elisabeth Westby, Michael Ekelund och Per Olafsen.
  • Samverkansbaserad prestationsstyrning, ett måste för fossilfria godstransporter – av Maria Björklund, Niklas Simm, Helena Forslund och Hana Hulthén.
  • Visibilitet – nyckeln till lyckad omnikanallogistik? – av Fredrik Eng Larsson och Olov Isaksson.
  • Och en ledare om att ”Plans are nothing – planning is everything” av Stefan Karlöf.

Prenumerera eller ladda ner tidningen som pdf

Fler nyheter

Maersk lyfter trots global volatilitet

Rederikoncernen Maersk, som allmänt betraktas som en barometer för den globala handeln, höjde sin vinstprognos för helåret på torsdagen som en följd den goda globala efterfrågan på containertransporter. Andra kvartalet uppvisade Maersk ett starkare rörelseresultat och en bättre försäljning än väntat, trots den stora geopolitiska osäkerheten.

Läs mer »

TGW Logistics automatiserar för nederländska Picnic

Med Europas största online-distributionscenter för matvaror ska nederländska Picnic förse upp till 200 000 hushåll i Ruhrområdet med matvaror på ett mer tillförlitligt och snabbare sätt. Det högautomatiserade distributionscentret har utvecklats tillsammans med TGW Logistics. 

Läs mer »

Guilia Colombi: ”Människan i centrum i det datadrivna lagret”

När Swisslog i år firar 125 år är det med en blick som är lika mycket riktad framåt som bakåt. I en tid av snabb teknologisk utveckling, där AI, big data, automation och mjukvara omformar hela värdekedjor inklusive supply chains, väljer Swisslog att lyfta fram människans roll. SCE har träffat Swisslogs Giulia Colombi, CEO för EMEA för att tala om både historien och framtiden. Läs intervjun här.

Läs mer »