Apohem optimerar och automatiserar med RELEX

Apohem, som är en del av Axel Johnson Gruppen, har valt RELEX Solutions för att automatisera sin prognostisering, varuförsörjning och kampanjhantering. Lösningen ska stötta Apohems centrallager och driva förbättringar inom tillgänglighet och kundnöjdhet. Efter en omfattande urvalsprocess valde Apohem att samarbeta med RELEX lösning för att stötta både tillväxt och en ökad komplexitet i detaljhandelsplaneringen. RELEX AI- och maskininlärningsdrivna lösning ska automatisera och optimera Apohems processer för varuförsörjning. Apohem ska därmed kunna arbeta med, och reagera proaktivt på, förändringar i efterfrågan och att noggrant kunna förutse kampanjförändringar samlöst följa upp varuförsörjningens prestanda med avancerade analyser, enligt ett pressmeddelande från RELEX.

– För att stötta våra framtida tillväxtplaner behöver vi säkerställa att alla delar av företaget kan utökas snabbt och med hög kvalité. Med RELEX ser vi fram emot att uppnå en mer effektiv, automatiserad planeringsprocess som hjälper oss att leverera hög tillgänglighet för våra kunder och samtidigt minska kostnaderna, säger Gustav Hasselgren, CEO på Apohem.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »