Peter Ervasalo, vd DHL Express Sverige och Åsa Edlund Jönsson, generalsekreterare på Sveriges Olympiska Kommitté.

DHL Express officiell logistikpartner till SOK

DHL Express blir officiell logistikpartner till Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Ett partnerskap som bygger på gemensamma värderingar och en strävan efter hållbarhet – och syftar till att stödja SOK inför kommande olympiska evenemang, uppger de båda parterna i ett pressmeddelande.

– Vi är stolta över att bli officiell logistikpartner till Sveriges Olympiska Kommitté, säger Peter Ervasalo, vd DHL Express Sverige, som erbjuder internationella kurir- och expressleveranser.

Både DHL Express och SOK delar en stark vilja att minimera sin miljöpåverkan och främja hållbara praxis. Som en del av samarbetet kommer DHL Express att arbeta tillsammans med SOK för att minska klimatavtrycket och främja miljövänliga lösningar inom logistikområdet.

– Vi delar gemensamma värderingar med SOK och är engagerade i att stödja deras vision och framgång. Med våra engagerade och kunniga medarbetare, vår pålitliga logistik och vår strävan efter hållbarhet kommer vi att säkerställa att SOK kan fokusera på att leverera enastående prestationer för Sverige på den internationella arenan, säger Peter Ervasalo.

DHL Express har erfarenhet av att leverera logistik vid tidskritiska evenemang. Som officiell logistikpartner kommer DHL Express att stödja SOK genom att erbjuda skräddarsydda logistiklösningar för att säkerställa att utrustning och material når destinationen i tid. DHL Express kommer att dra nytta av sin globala nätverkskapacitet och expertis för att möjliggöra smidiga och effektiva leveranser.

– Både förberedelserna och själva spelen är en övning i logistik på världsnivå. Därför känner vi oss väldigt trygga med att ha fått DHL som partner. Vi ser fram emot ett långt och hållbart samarbete, säger Åsa Edlund Jönsson, generalsekreterare på Sveriges Olympiska Kommitté.

Fler nyheter

Consafe Logistics lanserar ny logotyp

WMS-leverantören Consafe Logistics har efter 21 år valt att uppdatera sin företagslogotyp. Förändringen ska symbolisera företagets utveckling och ambition att ligga i framkant inom supply chain.

Läs mer »