Framgångsrik Logistics & Automation – nu är siktet inställt på 2025

Fler än 2 200 unika besökare från 906 företag besökte Logistics & Automations två fullmatade dagar på Kista mässan i Stockholm. Och arrangören EasyFairs är nöjd.

– Vi är nöjda. Många utställare valde att göra en ny bokning för nästa Logistics & Automation om två år, vilket är en bra indikation på att även våra utställare är nöjda, säger Josefin Holmberg, ansvarig för mässan på EasyFairs.

Mässans utställare bestod av ett brett spektrum av automationsbolag, mjukvaruföretag, konsulter och förpackningsspecialister, eftersom årets Logistics & Automation arrangerades parallellt med förpackningsmässan Empack. Den kombinationen ser Josefin Holmberg och hennes team som ett framgångsrecept även inför 2025-års mässa och konferens.

Uppskattade seminarier

På konferensscenen medverkade en rad intressanta talare, bland annat Supply Chain Effects Stefan Karlöf med gäster. Den 4 oktober höll han en mycket välbesökt paneldiskussion på temat Automationsrevolutionen – strategier för framgångsrik lagerautomation tillsammans med Element Logic Swedens försäljningschef Anders Bohlin, Viktor Brandon Leek, Director Logistics Solutions på Toyota Material Handling och Max Helm, Sales Account Manager, SiB Solutions. Den 5 oktober hölls ett likaledes uppskattat seminarium på temat Vägar till ökad motståndskraft och hållbarhet i supply chain, tillsammans med Alexander Dellborg, Sales Director, Northern Europe and Americas på Turck Vilant Systems och Björn Redig, affärsområdeschef Manufacturing på Sonat.

Fler nyheter

ODA erbjuder sin logistiklösning till andra dagligvaruaktörer – ”Logistigs as a Service”

Norska Oda Group, som förvärvade Mathem 2024 och fusionerade verksamheten med Oda Norge, etablerar ett eget affärsområde för att sälja sin logistiklösning som ”Logistics-as-a-Service” (LaaS). Logistiklösningen kommer att erbjudas andra europeiska dagligvaruaktörer som bedriver e-handel. Enligt Oda har branschen svårt att få sin e-handel lönsam på grund av att logistiken är för komplex, leveransfönstren för smala och marginalerna för låga.

Läs mer »

Nordens största AutoStore i butik – från Element Logic

I sin nya butik i Sofiemyr utanför Oslo installerar norska biltillbehörsföretaget Thansen i samarbete med Element Logic Nordens största AutoStore-lösning i butik. Syftet är att öka Thansens lagerkapacitet, bygga en smidigare logistikhantering och skapa en bättre kundupplevelse.

Läs mer »