Framgångsrik Logistics & Automation – nu är siktet inställt på 2025

Fler än 2 200 unika besökare från 906 företag besökte Logistics & Automations två fullmatade dagar på Kista mässan i Stockholm. Och arrangören EasyFairs är nöjd.

– Vi är nöjda. Många utställare valde att göra en ny bokning för nästa Logistics & Automation om två år, vilket är en bra indikation på att även våra utställare är nöjda, säger Josefin Holmberg, ansvarig för mässan på EasyFairs.

Mässans utställare bestod av ett brett spektrum av automationsbolag, mjukvaruföretag, konsulter och förpackningsspecialister, eftersom årets Logistics & Automation arrangerades parallellt med förpackningsmässan Empack. Den kombinationen ser Josefin Holmberg och hennes team som ett framgångsrecept även inför 2025-års mässa och konferens.

Uppskattade seminarier

På konferensscenen medverkade en rad intressanta talare, bland annat Supply Chain Effects Stefan Karlöf med gäster. Den 4 oktober höll han en mycket välbesökt paneldiskussion på temat Automationsrevolutionen – strategier för framgångsrik lagerautomation tillsammans med Element Logic Swedens försäljningschef Anders Bohlin, Viktor Brandon Leek, Director Logistics Solutions på Toyota Material Handling och Max Helm, Sales Account Manager, SiB Solutions. Den 5 oktober hölls ett likaledes uppskattat seminarium på temat Vägar till ökad motståndskraft och hållbarhet i supply chain, tillsammans med Alexander Dellborg, Sales Director, Northern Europe and Americas på Turck Vilant Systems och Björn Redig, affärsområdeschef Manufacturing på Sonat.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »