Markus Trautmann. Foto: Janerik Henriksson, TT.

iBoxen rekryterar Markus Trautmann

Infrastrukturbolaget iBoxen, som bygger upp ett rikstäckande och leverantörsoberoende paketboxnätverk, har rekryterat erfarne Markus Trautmann som marknads- och kommunikationschef.

iBoxen fortsätter att expander snabbt. Sedan i mars har paketboxar placerats ut i Stockholm, Göteborg och Boden. Dessutom har redan tio transportörer anslutit sig till iBoxen, vilket innebär att deras kunder (e-handlarna) kan erbjuda sina kunder fler bekväma leveransalternativ. För att stödja den fortsatta expansionen har bolaget nu anställt den erfarna kommunikationschefen Markus Trautmann.

– iBoxen kommer med ett högt tempo placera ut tusentals paketboxar runt om i Sverige och därför behöver vi stärka upp teamet ytterligare. Vi är glada att vi fått med oss Markus till iBoxen, säger Tim Jörnsen, vd och medgrundare till iBoxen.

Markus Trautmann har en lång erfarenhet inom e-handel och kommunikation i både operativa och strategiska roller. Markus har haft flera tjänster inom PostNord, bland annat som presschef samt som kommunikationschef för PostNord Logistics. Närmast kommer Markus från omställningsorganisationen TRR där han ansvarade för medierelationer och externkommunikation.

– iBoxen har en ambitiös målsättning: inom fem år ska vi erbjuda en rikstäckande infrastruktur med paketboxar så att konsumenterna enkelt kan ta emot och returnera paket max ett par hundra meter från sina hem. Infrastrukturen kommer även att minska antalet körda mil för transportörerna och erbjuda e-handelsföretag fler leveransalternativ. Den resan ser jag fram emot att vara med på, säger Markus Trautmann.

Företaget iBoxen startades i början av 2021 med målet att bygga upp ett leverantörsoberoende nätverk av paketboxar i Sverige. Totalt ska företaget ställa ut cirka 50 000 paketboxar till år 2026.


 

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »