Stefan Svensson, logistikchef NetOnNet

NetOnNet levererar i tamburen

Elektronikkedjan NetOnNet vill ge sina kunder enklare och snabbare leveranser och inför därför leverans till Instabox och leverans in på hallmattan för sina kunder i Storstockholm.

Med hjälp av Instabox 350 smarta skåp på en rad orter runt om i landet kan kunderna nu beställa varor och hämta dem utan att stå i kö. En lösning som når 7,5 miljoner kunder i Sverige. Kunder i Stockholmsområdet som använder det digitala låset Glue Lock kan nu dessutom välja att få sina inköp levererade direkt in på hallmattan, tack vare ett samarbete mellan Best Transport och teknikbolaget Glue. På det sättet behöver kunden inte vara hemma när paketet levereras.

– Det är kul att kunna erbjuda våra kunder ytterligare ökad valfrihet. Med hjälp av Instabox kan kunderna se en ganska exakt tid för leverans och dessutom välja ett skåp som passar bra rent geografiskt. För större varor som passar bra för hemleverans är det väldigt roligt att kunna erbjuda leverans hela vägen in i hemmet utan att kunden behöver passa en tid för att vara på plats, säger Stefan Svensson, logistikchef på NetOnNet.

Fler nyheter

”Lagerpersonal vill ha mer AI, automation och andra stödjande tekniker”

En ny global studie från Zebra Technologies visar att oron bland lageranställda ökar – både vad gäller arbetsmiljö och möjligheten att möta verksamhetens mål. Allt fler upplever att de utför arbetsuppgifter som borde vara automatiserade, samtidigt som säkerheten brister på ett överbelastat lagergolv. Studien pekar på att intelligent automation, AI och mobila teknologier inte längre är framtidsvisioner, utan en direkt nödvändighet.

Läs mer »

Åtta av tio yngre e-handelskunder upplever leveransproblem enligt ny studie

Den globala leverantören av logistiklösningar, Descartes Systems Group, har just publicerat resultaten från sin fjärde årliga konsumentstudie av e-handelns hemleveranser. Studien visar att konsumenter i åldern 18-35 år är de som bidrar mest till tillväxten på en avtagande marknad. Samtidigt har de yngre konsumenterna mer negativa leveransupplevelser.

Läs mer »