nShift inleder partnerskap med nya transportörer

nShifts transportördatabas omfattar nu fler än 1 000 transportörer genom världen största transportörsdatabas, med syftet att göra det möjligt för bolagets kunder att välja fler olika leveransalternativ samt öka företagets geografiska räckvidd.

– För att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för kunderna är det viktigt att ha rätt leveransalternativ. Genom att öka mängden transportörer i vår databas gör vi det möjligt för våra kunder att erbjuda en större mångfald när det gäller leveransalternativ och samtidigt kan de även utöka sin geografiska räckvidd, säger Johan Hellman, Vice President för Product & Carrier på nShift.

Med hjälp av nShifts leveranshanteringslösningar kan kunderna få tillgång till ett brett utbud av transportörer, snabbt konfigurera nya transportörer i sina system samt automatisera boknings- och utskriftsprocesserna. nShift granskar och utökar sitt utbud för att ge kunderna tillgång till de allra bästa erbjudandena på en ständigt föränderlig marknad. De nya transportörerna som läggs till i nShifts transportördatabas tillhandahåller innovationer på transportmarknaden och gör det möjligt för kunderna att tillhandahålla snabba leveransalternativ, erbjuda ett bättre utbud av transporttjänster och tillhandahålla fler sista kilometern-lösningar. Transportörerna som läggs till i nShifts transportördatabas gör det också möjligt för kunderna att utöka sin geografiska räckvidd på ett enklart sätt. Databasen kopplar samman i princip alla stora transportörer i Europa och innehåller även många ledande lokala företag. På senaste tiden har även en mängd transportörer i både USA och Kanada lagts till.

– Att ha en databas med fler än 1 000 transportörer handlar inte bara om att ha en stor databas för storlekens skull. Många av våra nya transportörer ger kunderna tillgång till nya typer av leveranser, vilket gör det möjligt för dem att i sin tur hjälpa sina kunder på ett bättre sätt. nShift fortsätter att ha bäst förutsättningar för att hjälpa kunderna oroa sig mindre och leverera smartare, oavsett vilken typ av leverans det rör sig om, säger Johan Hellman.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »