Per Öhagen, tillträdande VD för Nefab Group

Per Öhagen utsedd till vd för Nefab Group

Styrelsen i det globalt verksamma förpackningsföretaget Nefab Group har utsett Per Öhagen till ny VD. Närmast kommer Per från tjänsten som Executive Vice President på Posten Norge AS, med ansvar för affärsområdet e-handel och logistik. Han tillträder sin nya tjänst den 1 april 2022.

– På styrelsens vägnar är jag glad att meddela att Per Öhagen börjar som ny VD och koncernchef för Nefab Group. Per har värdefull erfarenhet från flera företag inom logistikbranschen, där han har haft ett flertal chefspositioner. Han är väl rustad att genomföra Nefabs ambitiösa tillväxtplan och leda företaget till fortsatt framgång med att spara resurser i försörjningskedjor, säger Magdalena Gerger, styrelseordförande i Nefab.

Per Öhagen är 50 år och har en magisterexamen i Business Logistics från Mittuniversitetet och examen från IESE Business Schools Executive Management Program. De senaste åren har han arbetat på Posten Norge AS som EVP E-commerce and Logistics Division, och dessförinnan var han Global Director, Integrated Logistics på JF Hillebrand Group AG och Managing Director på Lagena Distribution AB.

– Jag är glad över att anta rollen som ny VD och koncernchef för Nefab Group och ser fram emot att växa företaget globalt. Nefabs ledande marknadsposition, starka varumärke och innovativa portfölj är en bra plattform för fortsatt lönsam tillväxt, säger Per Öhagen.

Nefab sparar miljömässiga och finansiella resurser genom att optimera försörjningskedjor. Vi gör detta genom att innovera tillsammans med våra kunder för att skapa smartare förpacknings- och logistiklösningar. Med mer än 70 års erfarenhet kombinerat med kompetens och närvaro i mer än 30 länder erbjuder vi globala lösningar och lokal service över hela världen till företag inom branscher som Telecom, Datacom, Energi, Fordon, Healthcare, Flyg och Lithium Batterier. Försäljningen 2020 uppgick till 5,1 miljarder SEK och antalet anställa i koncernen är ca 3 000.

Fler nyheter

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »

IMI Supply Chain Solutions och Shibuya i strategiskt partnerskap

IMI Supply Chain Solutions, som är specialiserade på mjukvarulösningar inom supply chain och logistik, har tillsammans med Shibuya ingått ett strategiskt samarbete kring driften av IMI Supply Chain Solutions svit av mjukvarulösningar. Se en intervju om samarbetet med Sandra Lundegaard, COO och vVD på  IMI Supply Chain Solutions och Martin Rydén, Head of Hybrid Cloud & Partners.

Läs mer »