Sebastian Lundh, ny vd för Gebhardts nordiska verksamhet.

Sebastian Lundh utsedd till Managing Director Nordics Gebhardt Intralogistics Group

Sedan 1952 har det tyska familjeföretaget Gebhardt Intralogistics Group arbetat med intralogistiska lösningar för handel, industri och distribution. I mars 2019 började Sebastian Lundh jobba som nordisk säljchef på Gebhardt och i dagarna utsågs han till I Managing Director Nordics.

– Idag är jag tacksam över att jag strax före jul 2018 vågade ta beslutet att börja på Gebhardt, som företagets enda anställda i Norden. Fyra år senare har vi etablerat en framgångsrik verksamhet med ett flertal fantastiska kunder och medarbetare, säger Sebastian.

Gebhardt Intralogistics Group växer så det knakar i hela Europa. De senaste fyra åren har den tyska, familjeägda koncernen fördubblat antalet anställda från cirka 500 till 1 000 och under samma period har omsättningen ökat från cirka 90 till 200 miljoner euro. 

– Min nya befattning markerar att vi nu tar ett ytterligare steg i vår nordiska tillväxt och det är samtidigt ett kvitto på att vi har en bra utveckling i Norden. I praktiken fortsätter jag att jobba på som vanligt och rapportera till vår koncernchef Fritz Gebhardt och företagets styrelse, säger Sebastian. 

Gebhardt Intralogistics Group började vid starten 1952 att utveckla och producera convyerteknologi i den tyska staden Sinsheim. Idag har utbudet breddats rejält och omfattar även avancerade automatiserade och robotiserade lager och tillhörande mjukvaror. All egen utveckling och tillverkning sker vid bolagets huvudkontor och fabrik i Sinsheim, och lokala dotterbolag finns i Sverige och Danmark samt i Storbritannien, Österrike, Schweiz, Polen och USA.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »