Iptor anställer Chief Revenue Officer för att driva ökad tillväxt

Efter förvärvet av amerikanske The Mesa Group, specialiserat på supply chain lösningar inom pharma, fokuserar nu Iptor på fortsatt aggressiv tillväxt. Med lanseringen av Iptor.com har bolaget tagit klivet in i en SaaS-cloudvärld som för med sig många spännande nya möjligheter. Mot den bakgrunden har Richard Farnworth utsetts till CRO, Chief Revenue Officer på Iptor och medlem av företagsledningen.

Farnworth ska bidra till att öka takten, förbättra effektiviteten och säljkunnigheten i Iptor. Han har mer än 20-års erfarenhet av att driva säljtillväxt på ledande företag på ERP-bolag, bland annat på Oracle och Axway. Efter lanseringen av molnplattformen Iptor.com ska Richard fokusera på att accelerera nykundsakvisitionen inom bland annat pharma och andra nyckelsegment samt på den fortsatta utvecklingen av befintliga kunder på den nya plattformen i nära samarbete med marknad, sälj, produkt och kundservice.

– Jag är väldigt glad över att bli en del av Iptor. Företagets kultur och positiva tillväxtstrategi i kombination med inställningen att ”kunden kommer först” gjorde detta till ett lätt beslut. Tillsammans med teamets stora talang och fokus ser jag fram emot att bli en del av denna växande framgångsresa, säger Richard Farnworth.

Fler nyheter

Framtida kompetenskrav för framgångsrik omnikanallogistik

Att erbjuda en enhetlig och sömlös kundupplevelse för integrerade fysiska butiker och onlinekanaler har blivit en hygienfaktor snarare än en konkurrensfördel för svensk handel. Denna utveckling driver en transformation med omstrukturerade logistiknätverk och mer tvärfunktionellt arbete inom organisationer, vilket leder till mer komplexa och sammanflätade kompetensbehov för framtidens omnikanal. I det följande beskrivs fem roller, personas, som författarna menar behövs i detaljhandelns omnikanallogistik.

Läs mer »