Iptor anställer Chief Revenue Officer för att driva ökad tillväxt

Efter förvärvet av amerikanske The Mesa Group, specialiserat på supply chain lösningar inom pharma, fokuserar nu Iptor på fortsatt aggressiv tillväxt. Med lanseringen av Iptor.com har bolaget tagit klivet in i en SaaS-cloudvärld som för med sig många spännande nya möjligheter. Mot den bakgrunden har Richard Farnworth utsetts till CRO, Chief Revenue Officer på Iptor och medlem av företagsledningen.

Farnworth ska bidra till att öka takten, förbättra effektiviteten och säljkunnigheten i Iptor. Han har mer än 20-års erfarenhet av att driva säljtillväxt på ledande företag på ERP-bolag, bland annat på Oracle och Axway. Efter lanseringen av molnplattformen Iptor.com ska Richard fokusera på att accelerera nykundsakvisitionen inom bland annat pharma och andra nyckelsegment samt på den fortsatta utvecklingen av befintliga kunder på den nya plattformen i nära samarbete med marknad, sälj, produkt och kundservice.

– Jag är väldigt glad över att bli en del av Iptor. Företagets kultur och positiva tillväxtstrategi i kombination med inställningen att ”kunden kommer först” gjorde detta till ett lätt beslut. Tillsammans med teamets stora talang och fokus ser jag fram emot att bli en del av denna växande framgångsresa, säger Richard Farnworth.

Fler nyheter

Flexibilitet, planering och visibilitet – en nödvändighet i en föränderlig värld?

”Digitalisering har blivit en nödvändig del av dagens affärslandskap, särskilt inom supply chain. Genom att införa digitala lösningar kan företag uppnå en flexibilitet som är avgörande för att undvika obalans och en ineffektiv lagerhantering. Men hur får man en bättre effektivitet och vilka utmaningar står företag inför när de försöker förbättra sina supply chain-processer?”

Så börjar Jens Dremos och Robert Janssons krönika i senaste numret av SCE. Läs den här!

Läs mer »

Stadiums prisade RFID-lösning levererar – ”från 65 till 99,5 procents korrekthet”

En viktig faktor bakom den svenska sport- och sportmodekedjan Stadiums framgångar är det ambitiösa och systematiska arbetet med att utveckla en förstklassig logistik och varuförsörjning. Ett arbete som resulterade i att Stadium 2022 belönades med Svensk Handel pris ”Årets logistiklösning”. Det som belönades var Stadiums framgångsrika arbete med att införa RFID, Radio Frequency Identification. Ett arbete som nu levererar både ökad försäljning och bättre lönsamhet som en följd av en saldokorrekthet på 99,5 procent.

Läs mer »