Leif Bohlin, VD på Unifaun

Unifaun förvärvar Transsmart

Svenska snabbväxande TMS-bolaget Unifaun har förvärvat holländska Transsmart Holding B.V., en framstående aktör inom området molnbaserade TMS-lösningar i Benelux och Tyskland. Efter en framgångsrik lansering i Polen under 2018 är det aktuella förvärvet ett viktigt steg i Unifauns fortsatta europeiska expansion. Förvärvet sker genom att att huvudägarna i Transsmart blir delägare i den nya koncernen som blir resultatet av förvärvet. Koncernen kommer att omsätta drygt 30 Miljoner Euro och ha ca 200 anställda på sina kontor i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen, Holland och Belgien.

– Förvärvet är ett viktigt steg i vår ambition att vara en ledande aktör i den europeiska TMS-branschens konsolidering. Tillsammans är vi perfekt positionerade för att få ut maximal kraft ur vårt gemensamma ekosystem av partners och accelerera vår tillväxt i Europa. Våra stora volymer och förmåga att investera i tillväxt är avgörande långsiktiga framgångsfaktorer, säger Leif Bohlin, VD på Unifaun.

I och med förvärvet kommer den nya koncernen att betjäna fler än 100 000 kunder och årligen processa cirka 300 miljoner paketleveranser. Unifaun och Transsmart kommer att fortsätta att agera som separata varumärken på den europeiska marknaden och samverkan kommer att ske inom områden där det skapar kundnytta.

Fler nyheter

NetOnNet levererar i tamburen

Elektronikkedjan NetOnNet vill ge sina kunder enklare och snabbare leveranser och inför därför leverans till Instabox och leverans in på hallmattan för sina kunder i Storstockholm.

Läs mer »

Pågen blir mer klimatsmarta med Descartes

Genom införandet av ruttplaneringsverktyget WinRoute från Descartes tar Pågen ett kliv på vägen mot mer klimatsmarta transporter. Med det nya systemet får Pågens medarbetare även ett verktyg som underlättar deras arbetsplanering samtidigt som löftet till kunderna bibehålls.   – Vi ser ett allt större behov av att oftare kunna planera om våra transporter och räknar nu

Läs mer »

Amazons resultat dyker med kostsamma leveranser

För tredje kvartalet i år levererar Amazon en en försäljningsökning på 24 %, och omsättningen landar på 70.0 Miljarder dollar. Däremot faller lönsamheten med närmare 30 %, vilket hänförs till de kostnadsfria endagsleveranser som Amazon erbjuder allt mer frikostigt.

Läs mer »