Blue Yonders Girish Rishi slutar på topp

Blue Yonder meddelade i veckan att CEO Girish Rishi lämnar företaget. Mark Morgan, företagets executive vice president (EVP) för Worldwide Commercial Business, kommer tillsvidare att fungera som tillfällig CEO. Rishi kommer att vara kvar i företaget till slutet av februari för att säkerställa en smidig övergång.

Rishi lämnar Blue Yonder efter ett rekordår för företaget under 2021, med totala intäkter på 1,1 miljarder dollar och ett rekordantal molnkunder. Han började på företaget 2017 och ledde övergången av Blue Yonders lösningsportfölj till molnet samt var ansvarig för viktiga strategiska förvärv, bland annat av Blue Yonder och Yantriks. Under Rishis ledning ökade även kundnöjdheten.

– Som framgår av vår senaste resultatrelease har verksamheten aldrig varit i bättre form för Blue Yonder. Optimering av försörjningskedjor är i framkant i alla styrelserum runt om i världen, och Blue Yonder spelar en avgörande roll som den ledande leverantören av end-to-end-lösningar, säger Rishi.

Morgan, som blir tillförordnad vd i slutet av februari, har varit i företaget i 23 år i en rad olika roller.

– Under mina 23 år i företaget har jag sett Blue Yonder göra det möjligt för företag att leverera väsentliga varor som mat, vatten och medicin snabbare och mer effektivt. Vi brinner för det här arbetet, säger Morgan. Jag är tacksam för Girishs innovativa ledarskap, vision och vänskap under de senaste fem åren och ser fram emot att bygga vidare på vår framgång.

– Vi är tacksamma för det enastående ledarskap som Girish har gett Blue Yonder under hela sin tid i företaget och under den framgångsrika övergången till Panasonics ägande. Han lämnar företaget i en stark position för fortsatt tillväxt och med ett ledarteam av högsta klass, säger Yasu Higuchi, ordförande för Blue Yonders styrelse och CEO för Panasonic Connected Solutions Company.

Blue Yonder är en världsledande aktör inom området digital supply chain och omnichannel handel.

Axfood transportoptimerar med Descartes

Axfoodkoncernens inköps- och logistikbolag Dagab har fattat beslut om att använda Descartes plattform för planering och optimering av koncernens transporter. Lösningen kommer att användas för leverans från leverantörer, leverans till Axfoods egna butiker och grossistkunder samt för hemleveranser.

– I ett och samma system kommer Axfood kunna göra optimala val mellan egna och inhyrda fordon och externa transportaktörer, optimera rutter för minimering av körsträckor och automatiskt välja transportföretag baserat på kostnad och servicegrad. Plattformen kan dessutom användas för att operationellt utföra och övervaka transporter till slutdestination, avisera kunder om pågående leverans och via en mobilapp utföra elektronisk leveransbekräftelse, säger Dan Hellström, Senior Account Executive på Descartes. 

Efter en första pilot i Göteborg hösten 2020, pågår nu en intensiv utrullning av transportstyrningslösningen till Axfoods övriga regioner. Målet är att vara startklara när Dagabs nya logistikcenter i Bålsta tas i drift.

– För oss var det viktigt att hitta en partner som kunde lösa alla olika flöden i en och samma plattform. Och ett system som kändes modernt till det moderna logistikcenter vi bygger. Descartes som leverantör svarade upp mot detta. Dessutom kommer plattformen vara en viktig pusselbit för att vi ska kunna klara våra hållbarhetsambitioner. Med bättre nyttjande av fordon och optimerade rutter, det vill säga bättre fyllnadsgrad och totalt färre körda kilometer, ger det ett positivt resultat på företagets kostnader och inte minst miljöpåverkan, säger Helena Blom, Transportchef på Dagab.

Starta AI- och ML-resan på rätt nivå och ta ett steg i taget

AV HANS BERGGREN

Inom PipeChain har vi en vision att leverera mjukvarulösningar som stödjer automatiskt beslutsfattande i supply chains. Det är en vision som både bygger på att mognadsgraden för ökat digitalt samarbete inom industrins supply chains successivt stiger, vilket den nu gör. Det är också en vision som i allt högre grad faktiskt kan förverkligas tack vare utvecklingen av AI-stödda mjukvarulösningar.

När PipeChain grundades 1999 byggde vår vision på ungefär samma målbild, men på den tiden trodde vi att det var automatisk lagerpåfyllnad baserad på informationsdelning av lagersaldo, bruttobehov, faktiska leveranser och ett antal kritiska parametrar som skulle revolutionera världens supply chains. Nu ser vi istället en evolution framför oss, driven av en allt högre grad av digitaliserade flöden inom supply chains, allt större tillgång till kvalitativa flödesdata samt allt bättre förutsättningar för att bygga bra beslutsstödjande molnbaserade applikationer som med hjälp av AI kan guida användarna till rätt beslut. Detta kommer successivt att driva industrins supply chains mot effektivare processer och smartare flöden.

Identifiera er mognadsgrad

En viktig grund för att lyckas öka graden av samarbete inom supply chains, med digitaliserade flöden som den naturliga grunden för detta samarbete, är förståelsen för var man som företag befinner sig i sin mognadsgrad. Vad jag menar med detta är att de ansvariga i företaget förstår var företaget befinner sig och verksamheten kan utvecklas vidare till en allt högre mognadsgrad. Gartner har utarbetat en utmärkt beskrivning av fem mognadsgrader som vägledning för denna förståelse.

Gartners mognadsfaser i AI-utveckling

Fas 1: React — Silo-baserat autonomt och reaktivt tänkande
Den här fasen karaktäriseras av autonoma avdelningar/enheter inom företaget – t ex försäljning och tillverkning som driver logistiska prioriteringar via manuella processer och olika icke-integrerade system. Det saknas holistiska processer, standards och system över funktionsgränserna och därmed även koordination mellan dem.

Fas 2: Anticipate — Funktionstänkande för skalning och effektivitet
Logistikfunktionen centraliseras i syfte att öka effektivitet och produktivitet. Aktiviteter och prestationer följs upp från hela organisationen och rapporteras utifrån en helhetssyn, som ökar möjligheten att förutse efterfrågan och därmed förbättrar möjligheten att planera verksamheten. Fokus ligger på att skapa standardiserade processer och metoder i syfte att uppnå skalfördelar och ökad effektivitet för ökad lönsamhet.

Fas 3: Integrate — Integrera verksamheten med din supply chain
Nu integreras den logistiska funktionen med företagets hela supply chain. Fokus ligger på att förstå hur logistiken påverkar kundservice, inköp och tillverkning. Produktivitetsökningar och sänkta kost- nader uppnås genom högre grad av supply chainintegration (kunder, leverantörer, tredjepartslogistik).

Fas 4: Collaborate — Samarbeta med fokus på ditt Value Chain Network
I den här fasen är logistiken en integrerad del av företagets supply chain-vision, där avvägningar mellan lönsamhet och kundvärde kan göras planerat och medvetet. Kunder och leverantörer är integrerade digitalt och informationsdelningen är betydande, med hög grad av visibilitet ovanpå den rena transaktionsautomationen.

Fas 5: Orchestrate — Agera själv som dirigent av ditt nätverk för att skapa kundvärde
Logistiken och supply chain management-lösningarna stödjer nu horisontella processer genom företagets ekosystem av affärspartners, vilket utöver en effektiv och lönsam verksamhet öppnar upp för nya affärsmöjligheter. Affärsflödet genom företagets supply chain är också realtidsbaserat, vilket möjliggör ytterligare förbättrad visibilitet, bättre underbyggda beslut och även möjligheter till ökade marknadsandelar och tillväxt.

En del av företagets digitaliseringsresa

Att applicera AI/ML på sina supply chain-flöden kräver denna typ av resonemang. Dessutom befinner sig de flesta företag som vi kommer i kontakt med, innan vi börjat vår digitaliseringsresa tillsammans med kunden, i motsvarigheten till Gartners Fas 2 och på väg in i Gartners Fas 3. Detta innebär vidare att AI/ML i Fas 3 bör ta sikte på företagets egen förståelse för vad som händer i processerna samt möjligheten att med hjälp av AI/ML förbättra och förfina beslutsfattandet. I takt med att supply chain-arbetet mognar och utvecklas mot Fas 4, kan AI/ML-stödet i allt högre grad ta sikte på de kollaborativa processerna och förbättringar av det gemensamma beslutsfattandet för allt större värdeskapande.

IBMs maturity framework

Inom AI/ML finns motsvarande mognadsresonemang, där t ex IBM i en rapport från 2021 (AI ma- turity framework for enterprise applications, March 2021) lyfter fram följande tre nivåer enligt bilden ovan:

Silver-nivån: På den här nivån utforskar företaget vad AI är för något, hur det kan påverka verksamheten, vilka verktyg och teknologier som krävs för att börja använda AI, vilka data och vilken datamängd som krävs, etc. Detta är en nivå som inte påverkar företagets affärer, utan en nivå som syftar till att skaffa sig erfarenhet och idéer till hur AI kan skapa värde för företaget.

Guld-nivån: På den här nivån skapar AI-lösningarna nytta för verksamheten, utan att personalen som berörs behöver vara dataingenjörer för att använda tjänsterna. Datakvaliteten och möjligheten att skapa värde via processautomation bevisas på denna nivå.

Platina-nivån: Nu har företaget nått en nivå på AI-användningen där den är affärskritisk för verk- samheten och organisationen. Företaget förlitar sig nu även på AI-baserade tjänster och ett avgörande fokus ligger på avvikelsehantering, där AI spelar en viktig roll. AI-förmågan är sofistikerad på den här nivån, vilket innebär att den även befinner sig i en fas där företagets AI-tjänster lär sig mer och mer successivt utifrån data från den verklighet företaget möter och den feedback organisationen förser AI-tjänsterna med.

Att börja sin AI-resa

Inom PipeChain har vi en vision att leverera mjukvarulösningar som stödjer automatiskt besluts- fattande i supply chain-flöden, som både effektiviserar flöden med omedelbart värdeskapande som följd, men som också skapar större flexibilitet och smartare flöden som ger stora mervärden på sikt. Vi har dock insett att både Gartners mognadsfaser för effektiva och leanbaserade supply chains och IBM:s motsvarande mognadsresonemang för införande av AI-stöd i verksamheten, innebär att den AI-resa vi nu ger oss in på måste starta på rätt nivå för att lyckas. Vi har därför valt att välja ett industrisegment som befinner sig i en så mogen ”Gartner-fas” som möjligt, d v s Automotive, och kunder till oss i detta segment som dessutom kommit långt i sin digitalisering. Vidare har vi utifrån IBM:S resonemang valt ”Fas 2 Gold”, där vår första AI/ ML-stödda applikation har tillgång till tillräckligt med kvalitativa data, baseras på en process som kan automatiseras i hög grad samt adresserar ett område med tillräckligt stor förbättringspotential för att användare hos våra kunder ska få ut tillräckligt stort värde av tjänsten.

Ett stort första steg för oss…

Vi ser därför med spänning fram emot att, tillsam mans med våra kunder, bygga färdigt vårt mjukvarustöd för analys av leveransplaner inom Automotive. Lansering sker våren 2022. Mjukvaran är självklart molnbaserad och innehåller som grund en visuell del, visibility av historiska planer och deras förändring över tid, kompletterad med traditionella KPI:er för prognoskvalitet, över- och underprognostisering samt leveransprecision. I tillägg till denna funktionalitet introducerar vi en AI-tjänst som baseras på ML (maskininlärning). Syftet med AI-tjänsten är att använda den som beslutsstöd vad gäller avvikelser som är ”värda” att fokusera och ta action på, eller uteblivna avvikelser där AI-tjänsten är så tränad att den flaggar för call to action för att det inte stämmer att avvikelsen uteblivit. Utgångspunkten för vårt AI-projekt har varit att skapa en så kallad MVP (Minimum Viable Product), där vi som första steg tar fram en så begränsad produkt som möjligt som samtidigt skapar tillräckligt stort värde för att vara relevant för marknaden.

…men inte för mänskligheten (ännu!)

Vår AI-resa tillsammans med våra kunder har bara börjat, men det kommer ändå att vara ett stort steg för oss även om det i detta skede inte är ett särskilt stort steg för mänskligheten. Vår vision är dock absolut att bidra till att göra supply chain-världen bättre med hjälp av automatiserat beslutsfattande!

Hans Berggren är i vd PipeChain Group

KICKS bygger jättelager

Kicks gör den största investering i bolagets historia – över 200 MSEK – i och med bygget av ett nytt högautomatiserat ”omnilager” i Rosersberg strax norr om Stockholm. Syftet med satsningen är att framtidssäkra verksamhetens lager- och logistiklösning. Det nya lagret ska hantera både varuförsörjningen till KICKS butiker och för den snabbväxande e-handeln.

Det nya lagret tillsammans med en lösning för att plocka e-handelsordrar i butik kommer möjliggöra snabba transporter på KICKS alla tre marknader; Sverige, Norge och Finland. Bakgrunden till investeringsbeslutet av ett nytt lager är att KICKS vill säkra en effektiv, skalbar och hållbar logistiklösning på bolagets samtliga marknader samtidigt som man vill skapa förutsättningar för fortsatt lönsam tillväxt när man växlar upp ytterligare. Den totala investeringen för det nya omnilagret beräknas överstiga 200 miljoner och lagret förväntas tas i drift i början av 2024. Redan under hösten 2021 påbörjades utrullning av att plocka e-handelsorder i butik, en lösning som kommer att lanseras fullt ut och skalas upp under 2022. 

Effektiv, skalbar och hållbar logistiklösning

Bakgrunden till investeringsbeslutet av ett nytt lager är att KICKS vill säkra en effektiv, skalbar och hållbar logistiklösning på bolagets samtliga marknader samtidigt som bolaget vill skapa förutsättningar för fortsatt lönsam tillväxt när man växlar upp ytterligare. Den totala investeringen för det nya omnilagret beräknas överstiga 200 miljoner och lagret förväntas tas i drift i början av 2024. Redan under hösten 2021 påbörjades utrullning av att plocka e-handelsorder i butik, en lösning som kommer att lanseras fullt ut och skalas upp under 2022. 

– Vi lämnar ett händelserikt år bakom oss med en stark tillväxt och därmed rekordförsäljning, såväl som ytterligare stärkt lönsamhet, och det är med stor tilltro till framtiden som vi nu står redo att gå vidare med denna investering. Vi ser också att vi idag har en välfungerande omnikanalsstrategi som kunderna verkligen uppskattar och med en konsoliderad och framtidssäkrad logiskplattform kommer vi vara väl rustade för att stärka vår marknadsposition ytterligare, säger Freddy Sobin, vd på KICKS. 

Samarbetspartners för att etablera fastigheten för det nya omnilagret är Bockasjö och Kilenkrysset som båda har lång erfarenhet av att skapa moderna, effektiva och miljövänliga logistikbyggnader. Lagret kommer att bli 29 000 kvadratmeter stort och kommer ge en väsentligt högre kapacitet jämfört med den lagerlösning bolaget har idag. Vidare kommer omnilagret att byggas med höga hållbarhetsambitioner och klassas med miljöcertifieringen BREEAM-SE Excellent. Bland annat kommer det att drivas av el från solpaneler och ha möjlighet till elladdning av fordon.

Lyssna på Anna Persson!

Lyssna på Lykos logistikchef Anna Persson i samtal med SCEs Stefan Karlöf! Samtalet kretsar bland annat kring Lykos exceptionella tillväxtresa, logistikutmaningar, lagerautomation, konsumentvänliga leveransalternativ och nyttan av att samarbeta med erfarna konsulter.

Lönsamt Tesla satsar på ökad leverans- och försörjningsförmåga 2022

Efter en lång period av leveransproblem i bilindustrin satsar nu tech- och bilbolaget Tesla på att i första hand säkra sin leveransförmåga genom att diversifiera sin försörjningskedja och avstår helt från att introducera nya bilmodeller under 2022. Det framgick på Teslas kvartalsmöte för Q4 som hölls den 26 januari, då bolagets helårsresultat presenterades.

För 2021 redovisar Tesla en vinst på 721 miljoner USD och en omsättning på 31,5 miljarder USD. Det är elbilstillverkarens bästa resultat någonsin och det andra vinstrika året i bolagets historia. Precis som branschen i övrigt har Tesla kämpat med olika störningar i försörjningskedjorna, bland annat halvledarbrist, bristande transportkapacitet och tillgång till chaufförer. Störningar som Tesla tycks hanterat bättre än branschen i övrigt.

– 2021blev ett genombrottsår för hela elbilsmarknaden och trots problem i försörjningskedjorna lyckades vi öka vår försäljning med nästan 90 procent förra året, konstaterade Teslas grundare, storägare och CEO Elon Musk och fortsatte:

– Huvudfokus för Tesla under 2022 är att skala upp vår produktion, att få ut bilar till våra kunder från fabrikerna i Austin, Texas och Berlin. Förra året arbetade vi mycket med att hantera olika supply chain frågor, hundratals, vilket gjorde det möjligt för oss att växa med nästan 90 procent när marknaden i övrigt krympte, sa Musk och tackade särskilt alla leverantörer för deras uppoffringar under 2021.

Supply chain utmaningar begränsar

– Under 2022 kommer utmaningen fortsatt att vara supply chain som som begränsar oss. Det finns flera supply chain utmaningar, trots detta förväntar vi oss en avsevärd tillväxt under 2022, väl över 40 procent. Vi kommer inte lansera några nya bilar under 2022 utan prioritera produktion och leverans, konstaterade Elon Musk.

”Optimus kan bli viktigare än bilarna”

Avslutningsvis slog Musk ett slag för den nya utvecklingssatsningen Optimus – ”the Tesla bot” – som beskrivs som en ”mänsklig robot” som han menar kan komma att bli viktigare än bilproduktionen framöver i en tid när det saknas arbetskraft i många sektorer. Den förutses inom kort kunna användas för uppgifter som att förflytta saker i Teslas fabriker.

PostNord testar tung ellastbil i Stockholm

För att ta ytterligare ett steg mot fossilfria leveranser och strävan mot fler hållbara transporter kommer PostNord att börja köra flera butiksleveranser i hela Stockholm med ellastbil.

Lastbilen, som har tagits fram tillsammans med Tempcons dotterbolag Tommy Nordbergh åkeri, kommer framförallt att köra leveranser till Apotek Hjärtats butiker. Investeringen innebär en minskning med 125 kilo koldioxid under en slinga på 167 kilometer. Ellastbilen, som är bland de första i sitt slag i Sverige, kommer att laddas med hjälp av en snabbladdare på Årstas brevterminal för att kunna köra så många skift som möjligt. Från början kommer den att användas i två skift och på sikt i tre. Lastbilen kommer att tas i drift under årets första kvartal och ingår i en pilot som syftar till att hitta en bra struktur och funktion för den här typen av eltransporter. 

– Vi har länge använt elfordon inom vår verksamhet, men fram till nu har det varit svårt att hitta bra alternativ för tyngre transporter. Dels krävs infrastruktur för att kunna ladda bilarna, dels behöver vi hitta nya rutiner som fungerar i vår verksamhet. Genom att testa den här typen av fordon tillsammans med våra kunder drar vi många viktiga lärdomar inför mer storskaliga investeringar i framtiden, säger Mathias Krümmel, vd för PostNord Sverige. 

PostNord har som målsättning att bli helt fossilfria år 2030 och arbetar kontinuerligt med elektrifiering och effektivisering av fordon och transportflöden. Samarbetet med Apotek Hjärtat utgår från PostNord tredjepartslogisk (PostNord TPL) där önskemålen på hållbar logistik är högt satta. 

– Hållbarhet är en ledstjärna i allt vi gör och ett av många mål som vi jobbar mot är att Apotek Hjärtat ska bli helt fossilfria till 2030. Vi är därför väldigt glada för att samarbetet med PostNord nu lett till att vi kan lägga i en högre växel och visa upp vår första eldrivna lastbil. Sedan tidigare levererar vi helt fossilfritt till alla våra apotek i Stockholm, Malmö och Göteborg. Det här blir ett bra komplement och ytterligare ett steg mot mer och mer eldrivna transporter, som dessutom går tystare vilket möjliggör leveranser udda tider utan att störa i tätbebyggda områden, säger Louise Blumenthal, Chef Logistikutveckling på Apotek Hjärtat.

Lyssna på Stefan Spendrup i senaste SCE600SEC.

Lyssna på en högaktuell intervju med Stefan Spendrup, Head of Northern and Western Europe på SOTI. Stefan förklarar hur mobila enheter och andra internetanslutna tekniker blir en allt större del av både arbets- och privatlivet, och hur området Business Mobility skapar både ökad effektivitet och kundvärde i supply chain.

Knapp kraftsamlar i Norden – Knapp Nordics

Den nordiska, såväl som den internationella, marknaden för intralogistiska lösningar är sedan flera år tillbaka inne i en stark tillväxtfas och KNAPP-koncernen har utvecklats extremt positivt och stärkt sin positionen som en ledande teknologi-partner för avancerad automation, säger Knapp i ett pressmeddelande.

Mot den bakgrunden ser KNAPP en stor potential i att fokusera verksamheten i Norden för att möta marknadens framtida behov av nya förbättrade logistiklösningar och samtidigt kunna erbjuda en ännu bättre service och underhållsverksamhet för våra befintliga kunder. Bolaget kommer därför stärka sin närvaro och utöka verksamheten i de nordiska länderna. Parallellt kommer tillverkningen till koncernens gemensamma produktionsanläggningar, vilket innebär viss övertalighet. Som ett led i en fortsatt satsning i Norden kommer Knapps verksamhet flytta och ett nordiskt huvudkontor etableras i Malmö, med närhet till Köpenhamn och Kastrups flygplats. I samband med detta kommer ett flertal nya kompetenser rekryteras inom bland annat lösningsdesign, projektledning och andra kundnära roller.

– Vi ser med tillförsikt fram emot att fortsätta utveckla vår ledande position och växa KNAPP Nordics och vårt partnerskap med både befintliga och nya kunder, Mikael Holmqvist, Managing Director, KNAPP AB.

Schenker expanderar i Arlandastad

Samarbetet mellan DB Schenker och den globala specialisten på logistikfastigheter Prologis expanderar. Från och med den 1 januari 2022 adderas en ny utbyggnad på 7 505 kvadratmeter till DB Schenkers tidigare ytor, vilket innebär att den totala hyresytan i Arlandastad är 71 254 kvadratmeter.

DB Schenker har funnits i Prologis Park Arlanda sedan DC1-anläggningen stod klar 2008. 2010 byggdes anläggningen ut med ytterligare 8 000 kvadratmeter, och nu väljer den globala leverantören av logistiktjänster att än en gång expandera med Prologis. Från och med den 1 januari 2022 omfattar hyresavtalet även den senaste tillbyggnaden av DC1.

– DB Schenker är en viktig hyresgäst för Prologis både i Sverige och i övriga Europa, där de hyr flera anläggningar med en total yta på mer än 320 000 kvadratmeter. Vi är stolta över att få utöka vårt samarbete med dem i Arlandastad, och över att få fortsätta tillhandahålla moderna och attraktivt placerade logistikytor med hög standard, säger Tony Johansson, Project Manager Nordics på Prologis.

Precis som DC1-fastighetens övriga delar har den nya utbyggnaden miljöcertifieringen Green Building, som innebär att andelen köpt energi blir minst 25 procent lägre än Boverkets normer för nya byggnader. Unikt för utbyggnaden är att det även finns ambitioner om att reducera energiförbrukningen ytterligare med hjälp av solcellsanläggningar på taket.

– Hållbarhetsdimensionen är en viktig och naturlig komponent i vårt samarbete med Prologis. I samband med utbyggnaden av DC1-fastigheten avser vi också att investera i en solcellsanläggning för att kunna reducera vår energiförbrukning ytterligare. Sedan tidigare har vi tillsammans med Prologis bytt ut all belysning i våra fastigheter mot LED, säger Håkan Nydén, VD Schenker Logistics.

Möjliggör tillväxt inom Healthcare
Området är känt för sin välutvecklade infrastruktur och logistiskt strategiska läge. Prologis Park Arlanda ligger precis intill E4 och nära korsningen där E18 till Oslo och E20 till Göteborg möts. Med endast 36 kilometer till Stockholm och 5 kilometer till Arlanda flygplats har parken ett attraktivt läge för företag som vill nå kunder både i Stockholmsområdet och i övriga Norden.

– Expansionen av våra ytor i Arlandastad är en offensiv satsning och ännu ett viktigt steg på vår tillväxtresa. Ett fokusområde för denna nya utbyggnad blir Healthcare. Det är ett område där vi har en lång historik av att hantera kunder med höga krav på sin logistikleverantör och dess regeluppfyllnad, inom exempelvis GDP och GMP. Genom att expandera i Arlandastad kan vi välkomna nya kunder inom Healthcare-segmentet, samtidigt som vi möjliggör för våra nuvarande kunder att växa ytterligare, säger Håkan Nydén.